Kaj povedati o dogodku?
- Klic v sili je pravzaprav preprost! Odtipkate številko 112 in zdravstveni dispečer vam bo pomagal pri vaših težavah.
- Pomirite se, govorite razločno in ostanite na zvezi dokler vas zdravstveni dispečer potrebuje.
- Zdravstvenemu dispečerju povejte, kje ste, kdo je prizadet in kaj se je zgodilo. Zdravstvenega dispečerja bo prav tako zanimalo, v kakšnem zdravstvenem stanju je pacient in ali ji je bila nudena kakršnakoli pomoč.
- Točno opišite lokacijo dogodka in opišite posebnosti, kot: v bližini križišča, mostu, cerkve, da vas bo ekipa lažje našla. Prav tako povejte svoje ime in telefonsko številko, da vas bo zdravstveni dispečer lahko poklical, če bo potreboval dodatne informacije.
Kaj povedati zdravstvenemu dispečerju?
- Kaj se je zgodilo, opišite nujno stanje, govorite počasi in umirjeno.
- Kdo kliče, povejte svoje ime in telefonsko številko.
- Kje se nahajate / naslov in bližnje posebnosti.
- Kdo je pacient, ime, starost in število bolnikov/poškodovanih, če je znano.
- Sledite navodilom zdravstvenega dispečerja in odgovorite na vsa vprašanja.
- Ne odložite slušalke, dokler vam tega ne povedo.
- Ne zapustite prizorišča, dokler ne prispe ekipa NMP.
DISPEČER VAM BO DAL NAVODILA PRVE POMOČI (oživljanje, zastrupitve, poškodbe...)
Kaj narediti še, dokler ne prispe NMP?
Pomoč ste poklicali. Ekipa je na poti. Kaj lahko še naredite, ko čakate?
Če vam je zdravstveni dispečer dal navodila za ukrepanje, jih izvedite. Ne premikajte pacienta, če ni v nevarnosti. Pacienta poskusite namestiti, da mu bo udobno in toplo. Če je nekdo z vami, ga pošljite, da pričaka reševalno vozilo. V temi prižgite luči, da vas bo ekipa prej opazila.
Kaj storiti za pacienta:
- Ostanite mirni in pomirite pacienta.
- Pacienta namestite, da mu bo udobno in toplo.
- Pacientu ne dajajte hrane in pijače.
- Ne premikajte pacientov, ki so bil udeleženi v prometni nesreči, ali so padli z višine, ali pa so nezavestni, razen če niso neposredno življenjsko ogroženi.
- Nudite pacientu prvo pomoč v okviru svoje usposobljenosti.
- Pripravite zdravstveno kartico, dokumentacijo in pacientova zdravila.
Če je le mogoče:
- Pošljite nekoga na cesto, da prestreže reševalno vozilo.
- Omogočite prost dostop do pacienta (premakniti avtomobile, pohištvo, rastline, itd.).
- Zaprite živali (pse), tudi na njih vpliva nenadni dogodek in lahko postanejo agresivne.
- Zapišite čase:
- Kdaj so se trenutne težave začele?
- Kdaj nazadnje je bil pacient pogovorljiv?
- Kako dolgo je pacient nezavesten?