Kdaj obiščete dežurno ambulanto?

S 15.03.2016 je dežurna ambulanta Zdravstvenega doma Murska Sobota preseljena v Urgentni center v Splošni bolnišnici Murska Sobota.
Dežurna ambulanta deluje neprekinjeno 24 ur. Namenjena je nujno obolelim in poškodovanim, ki ne morejo počakati na svojega izbranega osebnega zdravnika.

V času, ko ne morete obiskati svojega osebnega zdravnika in bi se vaše zdravstveno stanje zaradi nastopa bolezni ali poškodbe v kratkem času poslabšalo do te mere, da bi prišlo do nepopravljive okvare ali ogrozilo življenje.

V času dežurne službe ste po Pravilih obveznega zdravstvenega zavarovanja opravičeni le do nujnih zdravstvenih storitev. Zato vas v skladu s 5. točko 2. odstavka 252 člena Pravil obveznega zdravstvenega zavarovanja seznanjamo z možnostjo, da boste morali za pregled v naši ambulanti doplačati, če ne gre za nujne zdravstvene storitve.

Kdaj boste obravnavani kot plačnik zdravstvenih storitev:

  • če kartica zdravstvenega zavarovanja ni veljavna ali če kartice nimate seboj,
  • če v dežurni službi zahtevate storitve, ki niso nujne,
  • če dobite recept za zdravilo, ki je na t.i. "negativni listi",
  • če dobite "beli recept", bo potrebno v lekarni zdravila plačati.

V urgentnem centru, vas bo sprejel diplomirani zdravstvenik, ki bo na podlagi Manchesterskega triažnega algoritma in izmerjenih vitalnih funkcijah določil stopnjo nujnosti. V kolikor bo ugotovil, da je vaše zdravstveno stanje življenjsko ogrožujoče bo poklical ekipo, ki bo nadaljevala z oskrbo.

Delovanje službe je urejeno s Pravilnikom o organizaciji neprekinjenega zdravstvenega varstva (UL RS št. 94/2010).


 

Kako lahko pomagate ob nenadnem dogodku?

Kaj povedati o dogodku?

  • Klic v sili je pravzaprav preprost! Odtipkate številko 112 in zdravstveni dispečer vam bo pomagal pri vaših težavah.
  • Pomirite se, govorite razločno in ostanite na zvezi dokler vas zdravstveni dispečer potrebuje.
  • Zdravstvenemu dispečerju povejte, kje ste, kdo je prizadet in kaj se je zgodilo. Zdravstvenega dispečerja bo prav tako zanimalo, v kakšnem zdravstvenem stanju je pacient in ali ji je bila nudena kakršnakoli pomoč.
  • Točno opišite lokacijo dogodka in opišite posebnosti, kot: v bližini križišča, mostu, cerkve, da vas bo ekipa lažje našla. Prav tako povejte svoje ime in telefonsko številko, da vas bo zdravstveni dispečer lahko poklical, če bo potreboval dodatne informacije.

Kaj povedati zdravstvenemu dispečerju?

  • Kaj se je zgodilo, opišite nujno stanje, govorite počasi in umirjeno.
  • Kdo kliče, povejte svoje ime in telefonsko številko.
  • Kje se nahajate / naslov in bližnje posebnosti.
  • Kdo je pacient, ime, starost in število bolnikov/poškodovanih, če je znano.
  • Sledite navodilom zdravstvenega dispečerja in odgovorite na vsa vprašanja.
  • Ne odložite slušalke, dokler vam tega ne povedo.
  • Ne zapustite prizorišča, dokler ne prispe ekipa NMP.

DISPEČER VAM BO DAL NAVODILA PRVE POMOČI (oživljanje, zastrupitve, poškodbe...)


Kaj narediti še, dokler ne prispe NMP?

Pomoč ste poklicali. Ekipa je na poti. Kaj lahko še naredite, ko čakate?

Če vam je zdravstveni dispečer dal navodila za ukrepanje, jih izvedite. Ne premikajte pacienta, če ni v nevarnosti. Pacienta poskusite namestiti, da mu bo udobno in toplo. Če je nekdo z vami, ga pošljite, da pričaka reševalno vozilo. V temi prižgite luči, da vas bo ekipa prej opazila.


 Kaj storiti za pacienta:

  • Ostanite mirni in pomirite pacienta.
  • Pacienta namestite, da mu bo udobno in toplo.
  • Pacientu ne dajajte hrane in pijače.
  • Ne premikajte pacientov, ki so bil udeleženi v prometni nesreči, ali so padli z višine, ali pa so nezavestni, razen če niso neposredno življenjsko ogroženi.
  • Nudite pacientu prvo pomoč v okviru svoje usposobljenosti.
  • Pripravite zdravstveno kartico, dokumentacijo in pacientova zdravila.

Če je le mogoče:

  • Pošljite nekoga na cesto, da prestreže reševalno vozilo.
  • Omogočite prost dostop do pacienta (premakniti avtomobile, pohištvo, rastline, itd.).
  • Zaprite živali (pse), tudi na njih vpliva nenadni dogodek in lahko postanejo agresivne.
  • Zapišite čase:
    • Kdaj so se trenutne težave začele?
    • Kdaj nazadnje je bil pacient pogovorljiv?
    • Kako dolgo je pacient nezavesten?

Kdaj bi morali poklicati 112?

  • Težko dihanje, bolečina v prsnem košu ali zgornjem delu trebuha,
  • izguba zavesti, neodzivnost,
  • nepojasnjeni napadi ali krči,
  • nenadna vrtoglavica, slabost ali spremembe vida,
  • nepojasnjen hud glavobol,
  • krvavitve, ki jih ne moremo ustaviti,
  • izkašljevanje ali bruhanje krvi,
  • odvajanje krvavega ali črnega (smolnastega) blata,
  • samomorilsko obnašanje,
  • večje opekline,
  • alergijska reakcija,
  • padci (poškodbe) z višine,
  • izčrpanost zaradi več dni trajajoče povišane telesne temperature,
  • prometne nesreče,
  • industrijska nesreča,
  • preveliki odmerki drog ali zastrupitve,
  • poškodbe vratu ali hrbta.

Če ste v dvomih ali je potrebno poklicati Službo nujne medicinske pomoči, si najprej zastavite naslednja vprašanja:

  • Ali trenutno zdravstveno stanje ogroža pacientovo življenje?
  • Ali bi prevoz do zdravstvene ustanove poslabšal zdravstveno stanje pacienta?
  • Ali bi dodatno premikanje pacienta povzročilo nadaljnje poslabšanje?
  • Ali pacientovo zdravstveno stanje zahteva prisotnost ekipe NMP?
  • Ali razdalja do zdravstvene ustanove oziroma vozne razmere pomenijo zamudo pri obravnavi pacienta?

Če ste na katerokoli vprašanje odgovorili z DA, takoj pokličite 112.


 

Reševalna služba in nujna medicinska pomoč ZD Murska Sobota skozi zgodovino

 Klikni na sliko za ogled prispevka!

zgorp

Pisne dokumentacije o delovanju reševalnih služb v Pomurju v prejšnjem stoletju je zelo malo. Do sredine prejšnjega stoletja ne moremo govoriti o kakršni koli organizirani obliki te dejavnosti. Reševalne službe Pomurja imajo dolgo zgodovino skupnega sodelovanja saj so od 1968. leta delovale v okviru POMURSKEGA ZDRAVSTVENEGA DOMA, od leta 1977 v POMURSKEM ZDRAVSTVENEM CENTRU. Po letu 1991 smo priča ohlapnemu sodelovanju, ko poskušamo uskladiti naše zmogljivosti in zaradi oddaljenosti centrov vseeno učinkovito opraviti vse naročene prevoze. Po uspešni reorganizaciji PHE Murska Sobota poskušamo tudi na področju NMP razviti sodelovanje, ki bo v korist naših najbolj ogroženih pacientov.

Preberi več:   Zgodovina rs in snmp.

 

Naročilo nenujnega prevoza

Nenujni prevoz lahko naročite na naslednje številke:


 02 5341 385

 02 5341 326

 051 374 648

 080 73 19


 Za prevoz potrebujete veljavni Nalog za prevoz, ki vam ga izda zdravnik, če ugotovi, da ste do prevoza z reševalnim vozilom opravičeni.

 Za kvalitetno izvedbo naročila potrebujemo določene podatke. Vsi podatki so na nalogu za prevoz, zaradi tega ga imejte ob naročilu pri sebi.

  1. Podatki o klicatelju

Potrebujemo vaš priimek in ime ter telefonsko številko na kateri boste dosegljivi za dodatna vprašanja ali druga obvestila.

  1. Relacija prevoza

Potrebujemo ulico, hišno številko, kraj in nadstropje, kjer bomo bolnika/varovanca prevzeli ter naslov kamor ga bomo peljali.

  1. Podatki o bolniku/varovancu

Ime in priimek bolnika/varovanca in morebitne posebnosti, ki jih moramo upoštevati (ima svoj invalidski voziček, je na kisiku,...)

  1. Podatki o nalogu

Včasih bomo potrebovali tudi podatke, ki jih je zdavnik napisal na nalog za prevoz.

  1. Datum prevoza

Zaradi lažjega planiranja vas prosimo, da nas pokličete vsaj 1 dan pred željenim prevozom. Povejte nam dan in uro kdaj nas potrebujete oz. imate pregled.


 

Reševalna služba

Vodja enote: Simon Sedonja, dipl.zn.

mail: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate.

Odgovoren za vozni park: Daniel Forjan, zdr. teh.

mail: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate.

Tel.: (02) 534 13 10

Naslov: Grajska ulica 24, 9000 Murska Sobota

    •